Câu hỏi:

14/11/2022 435

Discuss these questions. (Bàn luận những câu hỏi sau.)
Media VietJack

Siêu phẩm 30 đề thi thử THPT quốc gia 2024 do thầy cô VietJack biên soạn, chỉ từ 100k trên Shopee Mall.

Mua ngay

Quảng cáo

Trả lời:

verified
Giải bởi Vietjack

Gợi ý:

1. From my point of view, all of them is worthy to learn, all of them is reasonable and useful. You realize that each person is a unique individual and has its own value. We need to be friendly, respect each other's differences and respect each other. From then, you know how to be harmony, exploit and promote everyone's strengths, which make a strong team. Besides, when using any tools, you are aware of being careful to protect yourself and others too. Also, keeping healthy is so crucial which need to be satisfied by eating healthy food. And, you can make mistakes, but what’s more important is that you can stand up and overcome that mistakes, get experiences from them to perfect yourself.

2. Another thing that I want to learn is to pay attention and love tiny things around me. Since in the hustle and bustle, we seem to only try to run after work, run after things that are far away, but forget about the small things around us such as a family reunion meal, a small flower on the roadside, a small gift at any time for the loved one. All make our unexpect happiness.

Hướng dẫn dịch:

1. Theo quan điểm của tôi, tất cả chúng đều đáng để học hỏi, tất cả chúng đều hợp lý và hữu ích. Bạn sẽ nhận ra rằng mỗi người là một cá thể độc nhất và có giá trị riêng. Chúng ta cần thân thiện, tôn trọng sự khác biệt của nhau và tôn trọng lẫn nhau. Nhờ đó, bạn biết cách hòa hợp, khai thác và phát huy thế mạnh của mọi người, từ đó tạo nên một tập thể vững mạnh. Bên cạnh đó, khi sử dụng bất kỳ dụng cụ nào, bạn cần lưu ý cẩn thận để bảo vệ chính mình và những người xung quanh. Ngoài ra, việc giữ gìn sức khỏe là rất quan trọng cần được đáp ứng bằng cách ăn thức ăn lành mạnh. Và, bạn có thể mắc sai lầm, nhưng điều quan trọng hơn là bạn có thể đứng lên và vượt qua những sai lầm đó, rút ​​kinh nghiệm để hoàn thiện bản thân.

2. Một điều nữa mà tôi muốn học nữa là để ý và yêu những thứ nhỏ bé xung quanh mình. Vì trong nhịp sống hối hả, chúng ta dường như chỉ mải miết chạy theo công việc, chạy theo những thứ xa vời mà quên đi những điều nhỏ nhặt xung quanh như bữa cơm sum họp gia đình, một bông hoa nhỏ bên đường, một món quà nhỏ bất ngờ cho người thân yêu. Tất cả tạo nên niềm hạnh phúc không thể ngờ tới của chúng ta.

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:

Read and listen to the article. For each question, mark the correct letter A, B, C or D. (Đọc và nghe bài báo. Với mỗi câu hỏi, chọn A, B, C or D.)
Media VietJack
What is the writer doing in this text?
A. Describing a summer school he started in 2005.
B. Explaining how to send a child to Tinkering.
C. Talking about the US school system.
D. Talking about G. Tulley’s programmes for kids.

Xem đáp án » 14/11/2022 906

Câu 2:

Work in pairs. Write down words that come to mind when you think of these places. (Làm việc thep cặp. Viết lại những từ xuất hiện trong đầu bạn khi nghĩ đến những địa điểm này.)
Media VietJack

Xem đáp án » 14/11/2022 758

Câu 3:

Which thing might Gever Tulley say in a presentation to parents about the Tinkering School? (Điều mà Gever Tulley có thể nói trong một bài thuyết trình cho cha mẹ về Trường học Tinkering là gì?)
Media VietJack

Xem đáp án » 14/11/2022 514

Câu 4:

Read the statements. Tick () the things that you think kids are likely to learn at Tinkering School and Brightworks. (Đọc các phát biểu. Đánh dấu () những thứ mà bạn nghĩ rằng trẻ em có khả năng sẽ học ở Trường học Tinkering và Brightworks.)
Media VietJack

Xem đáp án » 14/11/2022 438

Câu 5:

3. What effect has the school had on Tina Cooper?
A. It has changed her opinion about school.
B. It has given her exciting and boring times.
C. It has made her more interested in San Francisco.
D. It has encouraged her to ask more questions

Xem đáp án » 14/11/2022 384

Câu 6:

2. What does the text say about safety at the school?
A. The school is too dangerous for kids.
B. No child has ever had an accident.
C. Children have never hurt themselves badly.
D. The school doesn’t give informationabout that.

Xem đáp án » 14/11/2022 289

Bình luận


Bình luận