Sách mới 2k7: Tổng ôn Toán, Lí, Hóa, Văn, Sử, Địa…. kỳ thi tốt nghiệp THPT Quốc gia 2025, đánh giá năng lực (chỉ từ 110k).
Quảng cáo
Trả lời:
Gợi ý: Computer games are good or bad for teens? It’s up to each individual. If teens use them properly, they can have positive effects on them. Contrary to popular belief, video gaming can enhance multiple cognitive skills such as better allocation of attention, visual processing, memory, reasoning, and perception, according to research published by the American Psychological Association. Besides, research has shown that teens can learn spatial, visual and eye-hand coordination skills from video games, especially from shooter games. Some games require a great deal of these skills to be successful. For example, players need to keep track of positions, speed, aim, directions and more. The brain processes all this data and coordinates with the hands since all the actions are performed with the keyboard or game controller. On the other hand, if children use them improperly, the consequence is serious. It's hard to get enough active play and exercise if you're always inside playing video games. And without enough exercise, kids can become overweight. Overdoing video games also could affect other important stuff, like friendships and how well a kid does in school. And kids who play violent video games might act more aggressively.
Dịch: Trò chơi máy tính là tốt hay xấu cho thanh thiếu niên? Nó phụ thuộc vào mỗi cá nhân. Nếu thanh thiếu niên sử dụng chúng đúng cách, chúng có thể mang lại những tác động tích cực cho chúng. Trái ngược với niềm tin phổ biến, chơi game video có thể nâng cao nhiều kỹ năng nhận thức như phân bổ sự chú ý, xử lý hình ảnh, trí nhớ, lý luận và nhận thức tốt hơn, theo nghiên cứu được công bố bởi Hiệp hội Tâm lý Hoa Kỳ. Bên cạnh đó, nghiên cứu đã chỉ ra rằng thanh thiếu niên có thể học các kỹ năng phối hợp không gian, hình ảnh và mắt từ các trò chơi điện tử, đặc biệt là từ các trò chơi bắn súng. Một số trò chơi đòi hỏi rất nhiều kỹ năng này để thành công. Ví dụ: người chơi cần theo dõi vị trí, tốc độ, mục tiêu, chỉ đường, v.v. Bộ não xử lý tất cả dữ liệu này và phối hợp với tay vì tất cả các hành động được thực hiện bằng bàn phím hoặc bộ điều khiển trò chơi. Ngược lại, nếu trẻ sử dụng không đúng cách sẽ để lại hậu quả nghiêm trọng. Thật khó để chơi và tập thể dục tích cực nếu bạn luôn ở trong nhà chơi trò chơi điện tử. Và nếu không tập thể dục đầy đủ, trẻ em có thể trở nên thừa cân. Việc lạm dụng trò chơi điện tử cũng có thể ảnh hưởng đến những thứ quan trọng khác, chẳng hạn như tình bạn và kết quả học tập của một đứa trẻ ở trường. Và những đứa trẻ chơi trò chơi điện tử bạo lực có thể hành động hung hăng hơn.
CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ
Câu 1:
When man first learned how to make a fire, he began to use fuel for the first time. The first fuel he used was probably wood. As time (1) man eventually discovered that substances such as coal and oil (2). Coal (3) very widely as a source of energy until the last century. With the coming of the industrial revolution, it was soon realised that production (4) if coal was used instead of wood. Nowadays, many of the huge factories and electricity generating stations (5) to function if there was no coal. In the last twenty or thirty years, however, the use of coal (6). As a result, there have been changes in the coal industry. It (7) that more people (8) coal if oil and gas were not so readily available. There is more than enough coal in the world for man's needs for the next two hundred years if our use of coal (9). Unfortunately, however, about half of the world's coal (10). Mining much of it would be very expensive even if it was possible to use new equipment.
1. A - passes B - used to pass C - would pass D - passed
2. A - are burning B - would burn C - have burnt D - were burnt
3. A - not used B - did not use C - not using D - was not used
4. A - doubles B - had double C - will double D - would double
5. A - were unable B - would be unable C - will be unable D - are unable
6. A - has declined B - will decline C - declines D - would decline
7. A - believed B - is believing C - believing D - is believed
8. A - would use B - used C - use D - will use
9. A - did not increase B - would not increase
C - does not increase D - may not increase
10. A - would never use B - may never be used
C - would never be used D - may never use
Câu 2:
Indicate the word(s) CLOSEST in meaning to the underlined word(s): A smart sustainable city will meet the needs of present and future generations with respect to economic, social and environmental aspects.
Câu 3:
Viết lại câu: I'll only help you if you promise to try harder. => Unless …
Câu 4:
A: I’ll pick you up at eight o’clock on my way to the airport.
B: _______________________________Câu 5:
The flat is very noisy but we enjoy living here.
=> Even though .............................................................................................
Câu 6:
Mary said, "I have not seen Peter since last month".
=> _________________________________________.
Câu 7:
It took her nearly an hour to do the crossword.
=> She spent _________________________.
về câu hỏi!