Câu hỏi:
26/06/2023 505Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.
The end of the nineteenth century and the early years of the twentieth century were marked by the development of an international Art Nouveau style, characterized by sinuous lines, floral and vegetable motifs, and soft evanescent coloration. The Art Nouveau style was an eclectic one, bringing together elements of Japanese art, motifs of ancient cultures, and natural forms. The glass objects of this style were elegant in outline, although often deliberately distorted, with pale or iridescent surfaces. A favored device of the style was to imitate the iridescent surface seen on ancient glass that had been buried. Much of the Art Nouveau glass produced during the years of its greatest popularity had been generically termed “art glass.” Art glass was intended for decorative purposes and relied for its effect on carefully chosen color combinations and innovative techniques. France produced a number of outstanding exponents of the Art Nouveau style; among the most celebrated was Emile Galle (1846-1904). In the United States, Louis Comfort Tiffany (1843-1933) was the most noted exponent of this style, producing a great variety of glass forms and surfaces, which were widely copied in their time and are highly prized today. Tiffany was a brilliant designer, successfully combining ancient Egyptian, Japanese, and Persian motifs. The Art Nouveau style was a major force in the decorative arts from 1895 until 1915, although its influence continued throughout the mid-1920’s.It was eventually to be overtaken by a new school of thought known as Functionalism that had been present since the turn of the century. At first restricted to a small avant-garde group of architects and designers, Functionalism emerged as the dominant influence upon designers after the First World War. The basic tenet of the movement-that function should determine form-was not a new concept. Soon a distinct aesthetic code evolved: from should be simple, surfaces plain, and any ornament should be based on geometric relationships. This new design concept, coupled with the sharp postwar reactions to the styles and conventions of the preceding decades, created an entirely new public taste which caused Art Nouveau types of glass to fall out of favor. The new taste demanded dramatic effects of contrast, stark outline and complex textural surfaces.
What does paragraph 1 mainly discuss?
Sách mới 2k7: Tổng ôn Toán, Lí, Hóa, Văn, Sử, Địa…. kỳ thi tốt nghiệp THPT Quốc gia 2025, đánh giá năng lực (chỉ từ 110k).
Quảng cáo
Trả lời:
Đoạn 1 chủ yếu thảo luận về điều gì?
A. Các yếu tố thiết kế theo phong cách Art Nouveau
B. Sự phổ biến của phong cách Art Nouveau
C. Kỹ thuật sản xuất kính nghệ thuật
D. Kết hợp màu sắc điển hình của phong cách Art Nouveau
Thông tin: The end of the nineteenth century and the early years of the twentieth century were marked by the development of an international Art Nouveau style
Tạm dịch: Cuối thế kỷ XIX và những năm đầu của thế kỷ XX được đánh dấu bằng sự phát triển của phong cách nghệ thuật Nouveau quốc tế
Chọn đáp án là: B
Câu hỏi cùng đoạn
Câu 2:
The word “one” refers to______.
Lời giải của GV VietJack
Từ "one" đề cập đến _____.
A. thế kỷ B. phát triển C. phong cách D. màu sắc
“one” đề cập đến style ở trước đó: The Art Nouveau style was an eclectic one, bringing together elements of Japanese art, motifs of ancient cultures, and natural forms.
Chọn đáp án là: C
Câu 3:
Para.1 mentions that Art Nouveau glass was sometimes similar to which aspect of ancient buried glass______.
Lời giải của GV VietJack
Đoạn 1 đề cập rằng kính Art Nouveau đôi khi tương tự như khía cạnh nào của kính được chôn thời cổ xưa?
A. Sự biến dạng của kính B. Bề ngoài của bề mặt kính
C. Các hình dạng của các vật thủy tinh D. Kích thước của các vật thủy tinh
Thông tin: The glass objects of this style were elegant in outline, although often deliberately distorted, with pale or iridescent surfaces. A favored device of the style was to imitate the iridescent surface seen on ancient glass that had been buried.
Tạm dịch: Các vật thể thủy tinh của phong cách này là thanh lịch trong phác thảo, mặc dù thường bị biến dạng một cách cố ý, với bề mặt nhợt nhạt hoặc óng ánh. Một thiết bị được ưa chuộng của phong cách này là bắt chước bề mặt óng ánh nhìn thấy trên kính cổ đã bị chôn vùi.
Chọn đáp án là: B
Câu 4:
The word “overtaken” in line 19 is closest in meaning to______.
Lời giải của GV VietJack
Từ “overtaken” trong dòng 19 gần nhất với nghĩa ______.
A. vượt qua B. nghiêng C. thể hiện D. áp dụng
“overtaken” = surpassed: vượt qua
Chọn đáp án là: A
Câu 5:
What does the author mean by stating that “function should determine form”?
Lời giải của GV VietJack
Tác giả có ý gì khi nói rằng “chức năng nên xác định hình thức”?
A. Một vật hữu ích không nên trông hấp dẫn.
B. Mục đích của một vật nên ảnh hưởng đến hình thức của nó.
C. Thiết kế của một vật được coi là quan trọng hơn chức năng của nó.
D. Hình thức của một vật không nên bao gồm các yếu tố trang trí.
Thông tin: Soon a distinct aesthetic code evolved: from should be simple, surfaces plain, and any ornament should be based on geometric relationships.
Tạm dịch: Chẳng bao lâu, một mã thẩm mỹ riêng biệt được phát triển: từ đơn giản, bề mặt đơn giản và bất kỳ vật trang trí nào cũng phải dựa trên các mối quan hệ hình học.
Chọn đáp án là: B
Câu 6:
It can be inferred from the passage that one reason Functionalism became popular was that it______.
Lời giải của GV VietJack
Nó có thể được suy ra từ đoạn văn rằng một lý do Thuyết Chức năng trở nên phổ biến là nó ______.
A. phân biệt rõ ràng giữa nghệ thuật và thiết kế
B. kêu gọi những người thích thiết kế phức tạp
C. phản ánh mong muốn chung để thoát khỏi quá khứ
D. dễ dàng được giải thích bởi công chúng
Thông tin: This new design concept, coupled with the sharp postwar reactions to the styles and conventions of the preceding decades, created an entirely new public taste which caused Art Nouveau types of glass to fall out of favor.
Tạm dịch: Khái niệm thiết kế mới này, cùng với các phản ứng sau chiến tranh sắc nét đối với các phong cách và quy ước của những thập kỷ trước, đã tạo ra một hương vị công cộng hoàn toàn mới khiến các loại kính của Art NouveauCâu 7:
Paragraph 3 supports which of the following statements about Functionalism?
Lời giải của GV VietJack
Đoạn 3 hỗ trợ câu nào sau đây về thuyết chức năng?
A. Khái niệm thiết kế của nó tránh hình dạng hình học.
B. Nó bắt đầu trên một quy mô nhỏ và sau đó lan dần dần.
C. Đó là một lực lượng lớn trong nghệ thuật trang trí trước Chiến tranh thế giới thứ nhất.
D. Nó không hấp dẫn đối với kiến trúc sư và tất cả các nhà thiết kế.
Thông tin: Soon a distinct aesthetic code evolved: from should be simple, surfaces plain, and any ornament should be based on geometric relationships.
Tạm dịch: Chẳng bao lâu, một mã thẩm mỹ riêng biệt được phát triển: từ đơn giản, bề mặt đơn giản và bất kỳ vật trang trí nào cũng phải dựa trên các mối quan hệ hình học.
Chọn đáp án là:B
Câu 8:
According to the passage, an object made in the Art Nouveau style would most likely include ______.
Lời giải của GV VietJack
Theo đoạn văn, một vật được thực hiện theo phong cách Art Nouveau rất có thể bao gồm ______.
A. một họa tiết hoa văn. B. màu sắc tươi sáng.
C. biểu tượng hiện đại. D. một bề mặt kết cấu.
Thông tin: The end of the nineteenth century and the early years of the twentieth century were marked by the development of an international Art Nouveau style, characterized by sinuous lines, floral and vegetable motifs, and soft evanescent coloration.
Tạm dịch: Cuối thế kỷ XIX và những năm đầu của thế kỷ XX được đánh dấu bằng sự phát triển của phong cách Art Nouveau quốc tế, đặc trưng bởi những đường nét quang co, họa tiết hoa và thực vật, và màu sắc mềm mại.
Chọn đáp án là: A
CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ
Câu 4:
Question 8: Which title best summarizes the main idea of the passage?
Câu 6:
Câu 7:
về câu hỏi!