Câu hỏi:

18/10/2023 105

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks

SOCIAL NETWORK

A  16-year-old  girl  from  Essex  has  been  sacked  after  describing  her  job  as  boring  on  the  social  networking website, Facebook. The teenager, who had been working (541) _________  an administrative assistant at a marketing company for just three weeks, didn’t feel very enthusiastic about the duties she was asked to do. (542) _________  of moaning  to  her  friends  she  decided  to  express  her  thoughts  on  her  Facebook  page  to  a  colleague,  who  (543) _________  the  boss’s  attention  to  it.  He  immediately  fired  her  on  the  (544)  _________  that  her  public  display  of dissatisfaction made it impossible for her to continue working for the company. She later told newspapers she had been treated totally unfairly, especially as she hadn’t  even mentioned the company’s name. She claimed she’s  been  perfectly  happy  with  her  job  and  that  her  light-hearted  comments  shouldn’t  (545)  _________  taken seriously. A spokesperson from a workers’ union said the incident demonstrated two things: firstly, that people need to protect their privacy online and secondly, that employers should be less sensitive to criticism.

The teenager, who had been working (541) _________ an administrative assistant at a marketing company for just three weeks, didn’t feel very enthusiastic about the duties she was asked to do.

Đáp án chính xác

Siêu phẩm 30 đề thi thử THPT quốc gia 2024 do thầy cô VietJack biên soạn, chỉ từ 100k trên Shopee Mall.

Mua ngay

Quảng cáo

Trả lời:

verified
Giải bởi Vietjack

Kiến thức: Động từ

Giải thích:

Work + as + nghề nghiệp: làm nghề gì

Tạm dịch:

The teenager, who had been working (541) _______an administrative assistant at a marketing company for just three weeks, didn’t feel very enthusiastic about the duties she was asked to do.

Cô gái- người đã từng làm trợ lý hành chính tại một công ty tiếp thị chỉ trong ba tuần, đã không cảm thấy rất nhiệt tình về những nhiệm vụ mà cô được yêu cầu phải làm.

Đáp án: B

Câu hỏi cùng đoạn

Câu 2:

. (542) _________ of moaning to her friends she decided to express her thoughts on her Facebook page to a colleague

Đáp án chính xác

Xem lời giải

verified Lời giải của GV VietJack

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

due to: bởi vì         regardless of: bất kể

instead of: thay vì  in spite of = despite: mặc dù

Tạm dịch:

(542)__________of moaning to her friends she decided to express her thoughts on her Facebook page to a colleague, who (543)_______________the boss’s attention to it.

Thay vì phàn nàn với bạn bè của mình, cô quyết định thể hiện suy nghĩ của mình trên trang Facebook về một đồng nghiệp, người đã thu hút sự chú ý của ông chủ vào nó.

Đáp án: C

Câu 3:

who (543) _________ the boss’s attention to it.

Đáp án chính xác

Xem lời giải

verified Lời giải của GV VietJack

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

Draw one’s attention to…: thu hút sự chú ý của ai tới…

Tạm dịch:

(542) __________of moaning to her friends she decided to express her thoughts on her Facebook page to a colleague, who (543) _____________the boss’s attention to it.

Thay vì phàn nàn với bạn bè của mình, cô quyết định thể hiện suy nghĩ của mình trên trang Facebook về một đồng nghiệp, người đã thu hút sự chú ý của ông chủ vào nó.

Đáp án: D

Câu 4:

He immediately fired her on the (544) _________ that her public display of dissatisfaction made it impossible for her to continue working for the company.

Đáp án chính xác

Xem lời giải

verified Lời giải của GV VietJack

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

term (n): khái niệm          condition (n): điều kiện

grounds (n): nền tảng       basis (n): cơ bản

On the grounds that…: trên nền tảng…., với lí do là…

Tạm dịch:

He immediately fired her on the (544) __________that her public display of dissatisfaction made it impossible for her to continue working for the company.

Ông ta ngay lập tức đuổi việc cô ấy vì việc cô ấy thể hiện sự không hài lòng trên mạng xã hội khiến cô ta không thể tiếp tục làm việc cho công ty.

Đáp án: C

Câu 5:

She claimed she’s been perfectly happy with her job and that her light-hearted comments shouldn’t (545) _________ taken seriously.

Đáp án chính xác

Xem lời giải

verified Lời giải của GV VietJack

Kiến thức: Động từ khuyết thiếu

Giải thích:

Cấu trúc “ should have P2” nghĩa là: đã không nên làm gì

Tạm dịch:

She claimed she’s been perfectly happy with her job and that her light-hearted comments shouldn’t (545) ______________taken seriously.

Cô cho rằng cô ấy hoàn toàn hài lòng với công việc của mình và những lời bình luận của cô ấy không nên được hiểu là nghiêm túc.

Đáp án: B

Dịch bài đọc SỐ 82

Một cô gái 16 tuổi đến từ Essex đã bị sa thải sau khi nói công việc của cô rất nhàm chán trên trang mạng xã hội, Facebook.Cô gái- người đã từng làm trợ lý hành chính tại một công ty tiếp thị chỉ trong ba tuần, đã không cảm thấy rất nhiệt tình về những nhiệm vụ mà cô được yêu cầu phải làm. Thay vì phàn nàn với bạn bè của mình, cô quyết định thể hiện suy nghĩ của mình trên trang Facebook về một đồng nghiệp, người đã thu hút sự chú ý của ông chủ vào nó. Ông ta ngay lập tức đuổi việc cô ấy vì việc cô ấy thể hiện sự không hài lòng trên mạng xã hội khiến cô ta không thể tiếp tục làm việc cho công ty. Cô cho rằng cô ấy hoàn toàn hài lòng với công việc của mình và những lời bình luận của cô ấy không nên được hiểu là nghiêm túc. Một phát ngôn viên của một công đoàn cho biết vụ việc đã chứng minh hai điều: thứ nhất là mọi người cần bảo vệ quyền riêng tư của mình trên mạng và thứ hai là các ông chủ nên bớt nhạy cảm với những lời chỉ trích.

Quảng cáo

book vietjack

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:

American folk music originated with (521) ________ people at a time when

Xem đáp án » 18/10/2023 771

Câu 2:

Nowadays people are more aware that wildlife all over the world is in (501)________.

Xem đáp án » 18/10/2023 322

Câu 3:

Which of the following is a contributor to overpopulation in many developing countries?

Xem đáp án » 18/10/2023 278

Câu 4:

What does the passage mainly discuss?

Xem đáp án » 18/10/2023 244

Câu 5:

What is the main idea of this passage?

Xem đáp án » 18/10/2023 230

Câu 6:

What does the passage mainly discuss?

Xem đáp án » 18/10/2023 203

Câu 7:

In the second passage, the word ‘prophesied’ is closest in meaning to ____.

Xem đáp án » 18/10/2023 195

Bình luận


Bình luận