Câu hỏi:

24/02/2024 227

Read the passage, and choose the correct answer A, B, C or D for each question

Men have played a significant role in American society as the main breadwinner, and protector of the family. But the traditional role of men has slowly been transferred to women. Society is changing with women going to college, and gaining jobs. It may even happen in several years’ time when women are given sole earning responsibility in American society as the main breadwinner of the family. That is due in part to women gained working privileges equal to men in the 1970’s.

Up until the 1970’s, men were the traditional family breadwinners, while women stayed at home, raised the kids, made dinner every night, cleaned the house, and ran all of the errands. Men went to work every day, making enough money to buy a nice home, buy a new car every so often.

Once women were afforded the opportunity to work in the same jobs men once held, men’s more traditional foothold in the workplace was loosened. Women were given bigger jobs with more responsibility, but women take jobs with major responsibly with less pay than men.

The role of men in American society is changing with more women going to college, and obtaining careers; men are playing more untraditional roles at home.

Women are still giving birth to the kids, but are going to work to earn money to pay the bills, while men are staying home raising the kids, running errands, cleaning, making dinner. Young children, boys as well as girls, are being raised with dad at home taking care of the kids.

Millions of families are also raising their young with mom and dad sharing all of the responsibilities. Today’s role of men in American society is more of a shared role, with a more undefined role.

Dịch bài đọc:

Nam giới đã đóng một vai trò quan trọng trong xã hội Mỹ với tư cách là trụ cột chính và là người bảo vệ gia đình. Nhưng vai trò truyền thống của đàn ông đã dần được chuyển giao cho phụ nữ. Xã hội đang thay đổi với việc phụ nữ đi học đại học và kiếm được việc làm. Nó thậm chí có thể xảy ra trong vài năm nữa khi phụ nữ được giao trách nhiệm kiếm tiền duy nhất trong xã hội Mỹ với tư cách là trụ cột chính của gia đình. Điều đó một phần là do phụ nữ được hưởng đặc quyền làm việc ngang bằng với nam giới vào những năm 1970.

Cho đến những năm 1970, đàn ông là trụ cột gia đình truyền thống, trong khi phụ nữ ở nhà, nuôi dạy con cái, nấu bữa tối hàng đêm, dọn dẹp nhà cửa và làm tất cả các công việc lặt vặt. Đàn ông đi làm hàng ngày, kiếm đủ tiền để mua nhà đẹp, mua xe mới thường xuyên.

Một khi phụ nữ có cơ hội làm những công việc giống như nam giới từng đảm nhận, chỗ đứng truyền thống hơn của nam giới tại nơi làm việc đã bị nới lỏng. Phụ nữ được giao những công việc lớn hơn với nhiều trách nhiệm hơn, nhưng phụ nữ đảm nhận những công việc lớn có trách nhiệm hơn với mức lương thấp hơn nam giới.

Vai trò của nam giới trong xã hội Hoa Kỳ đang thay đổi khi ngày càng có nhiều phụ nữ vào đại học và có được sự nghiệp; đàn ông đang đóng những vai trò phi truyền thống hơn ở nhà.

Phụ nữ vẫn đang sinh con, nhưng vẫn đi làm để kiếm tiền trang trải các hóa đơn, trong khi đàn ông ở nhà nuôi con, chạy việc vặt, dọn dẹp, nấu bữa tối. Trẻ nhỏ, trai cũng như gái, đang được nuôi dưỡng với người cha ở nhà chăm sóc bọn trẻ.

Hàng triệu gia đình cũng đang nuôi con nhỏ với cha và mẹ chia sẻ mọi trách nhiệm. Vai trò ngày nay của nam giới trong xã hội Mỹ là vai trò được chia sẻ nhiều hơn, với vai trò không xác định hơn.

The traditional role of men was ……………..

Đáp án chính xác

Siêu phẩm 30 đề thi thử THPT quốc gia 2024 do thầy cô VietJack biên soạn, chỉ từ 100k trên Shopee Mall.

Mua ngay

Quảng cáo

Trả lời:

verified
Giải bởi Vietjack

1. Thông tin: Men have played a significant role in American society as the main breadwinner, and protector of the family.

Chọn D

Câu hỏi cùng đoạn

Câu 2:

Women used to stay at home doing housework because………….

Đáp án chính xác

Xem lời giải

verified Lời giải của GV VietJack

2. Thông tin: Up until the 1970’s, men were the traditional family breadwinners, while women stayed at home, raised the kids, made dinner every night, cleaned the house, and ran all of the errands.

Chọn C

Câu 3:

At work, women take …………

Đáp án chính xác

Xem lời giải

verified Lời giải của GV VietJack

3. Thông tin: Women were given bigger jobs with more responsibility, but women take jobs with major responsibly with less pay than men.

Chọn A

Câu 4:

The shared role of men nowadays is ………

Đáp án chính xác

Xem lời giải

verified Lời giải của GV VietJack

4. Thông tin nằm ở đoạn 3

Chọn D

Câu 5:

The word “foothold” in paragraph 3 is closest in meaning to ……….

Đáp án chính xác

Xem lời giải

verified Lời giải của GV VietJack

5. Foothold (chỗ đứng) = vị trí trong công việc

Chọn C

Quảng cáo

book vietjack

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:

Which way of learning do you think is better? Why?

Xem đáp án » 24/02/2024 3,248

Câu 2:

1. Where do traffic problems and pollution frequently happen?

Xem đáp án » 24/02/2024 1,269

Câu 3:

We want to ..... a project to computerize the library system.

Xem đáp án » 24/02/2024 766

Câu 4:

Last month Lan's father (1) her to a glass factory.

Xem đáp án » 24/02/2024 488

Câu 5:

About twenty percent of the world’s present energy already (1)..... from the sun in one form or another.

Xem đáp án » 25/02/2024 450

Câu 6:

The energy saving light bulbs consume about of electricity amount in comparison with standard ones.

Xem đáp án » 24/02/2024 331

Câu 7:

WWF is committed to saving _________ animals such as black rhino, leatherback turtle and saola. DANGER

Xem đáp án » 24/02/2024 274

Bình luận


Bình luận