Giải SGK Tiếng anh 10 Bright Review Listening có đáp án

  • 2145 lượt xem

  • 1 câu hỏi


Câu 1:

Listen to a message a mother left for her children and complete the information. (Nghe một lời nhắn nhủ của một người mẹ dành cho các con của mình và điền đầy đủ thông tin.)

Mum is going to be late.

Me: iron laundry and put the 1) ___________ away

Philip: tidy room & put away 2) ___________

Dinner: chicken

Dessert: 3) ___________

Dad home: 4) ___________

Mum home: 6:00

Mum’s office number: 5) 020___________

Audio 2.19

Nội dung bài nghe:

Hi Rebecca, it’s mum. I’m going to be late tonight, so there’re a few things I need you and your brother to do. The laundry is clean, so you have to do the ironing and put the clothes away. While you’re doing that, can you ask Philip to tidy his room and put his toys away? I’ve already cooked dinner, we’re having chicken and there’s a cake in the fridge for dessert. Your dad should be home at about 5:30 and I’ll be back at around half an hour later. If you need to call me, I’ll be in the office. If you don’t remember the number, it’s 020568321. That’s 020568321. See you later dear.

Hướng dẫn dịch:

Chào Rebecca, mẹ đây. Tối nay mẹ sẽ về muộn, vì vậy mẹ cần con và em trai làm một số việc. Đồ giặt đã sạch rồi nên con phải ủi đồ và cất đồ đi. Trong khi làm việc đó, con có thể yêu cầu Philip dọn dẹp phòng và cất đồ chơi của em không nhỉ? Mẹ đã nấu xong bữa tối rồi, chúng ta có thịt gà và có một cái bánh ngọt trong tủ lạnh để tráng miệng. Bố con sẽ về nhà lúc 5:30 và mẹ sẽ về nhà vào khoảng nửa giờ sau. Nếu con cần gọi cho mẹ thì mẹ ở trong văn phòng. Nếu con không nhớ số thì đó là 020568321. Là 020568321. Hẹn gặp lại con sau.


0

Đánh giá trung bình

0%

0%

0%

0%

0%

Bình luận


Bình luận